Sociální gramotnost
Základní škola a Mateřská škola Březová, okres Opava,
příspěvková organizace
Plán podpory sociální gramotnosti (školní rok 2017/2018)
1.pololetí
konkretizace | termín | garant |
Svatováclavský běh (podpora zdravého životního stylu) | 9/17 | Čech |
Projekt 72 hodin (pozitivní vztahy mezi lidmi, týmová spolupráce) | 10/17 | Oč |
Ukázková hodina (1. - roč. – budování pozitivních vztahů mezi lidmi, týmová spolupráce) | 11/17/td> | Koc |
Vánoční besídka (oba stupně – budování pozitivních vztahů mezi lidmi, týmová spolupráce) | 12/17 | Hrb |
2.pololetí
konkretizace | termín | garant |
Recitační soutěž (sociální otužování) | 2/18 | Míč |
Připomenutí roku 1948 (posilování osobní a společenské odpovědnosti) | 2/18 | Oč |
Vystoupení ke Dni matek (vzájemná spolupráce, sociální otužování) | 5/18 | Hal |
Starší mladší aneb Žáci sobě (vzájemná solidarita a pomoc) | 6/18 | Vích |
Čtení žáků 1. roč. dětem MŠ (budování pozitivních vztahů) | 6/18 | Koc |
Po celý školní rok ve vhodných vyučovacích hodinách (např. prvouka, vlastivěda, občanská výchova, výchova ke zdraví atd) rozvíjíme:
- demokratickou gramotnost: (schopnost občanů chápat podstatu demokracie, pochopení a uplatňování zásad demokracie a právního státu, základních lidských práv a svobod spolu se zodpovědností a smyslem pro sociální soudržnost, humanitární pomoc)
- tržní gramotnost: (znalosti a dovednosti nutné pro zvládání osobního i profesního života v tržních vztazích)
- metodologickou gramotnost: (práce s daty, informacemi, výběr variant, týmová práce)
- existenciální gramotnost: (vážit si lidské existence, akceptovat toleranci, jinakost)
- návyky na podporu vlastního zdraví (školení BOZP, SPJ,besedy na téma hygiena, úrazy, zdravá strava)
14. 9. 2017 Aktualizoval: Mgr. Petr Očadlík